سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فیلتر سر دوش حمام

تصفیه آب دوش با استفاده از فیلتر آب دوش استیبل الترون

در واقع  تنفس کلر و جذب آن توسط پوست 50 برابر از آب آشامیدنی شهری زیان بارتر است و لطمات جبران ناپذیری به سلامتی و زیبایی شما وارد می کند.(دانشگاه ویسکانسین آمریکا)

زمانی، تصور رهایی از تمامی این مشکلات به کمک روشی آسان و مقرون بصرفه رویایی بیش نبود. تبلیغاتی که در جهت رفع آن انجام می شد نیز تنها حقه هایی برای خانم های با پوست و مو حساس و یا افراد وسواسی بشمار میرفت. اما با پیشرفت علم و تکنولوژی و مطالعات بیشمار در این زمینه نتایج نشان می دهد که تصفیه آب حمام راهی مفید و البته بسیار ضروری برای سلامت پوست، مو و بدن شما می باشد.

وقتی در حمام با تصور پاک کردن بدن خود از انواع چرک و باکتری مشغول لیف کشیدن و شستشو هستید، در واقع این دوش حمام است که انواع باکتری ها را رو بدن و سر و صورت شما می پاشد. این امربدون شک می تواند منجر به بسیاری از امراض از جمله خشکی و حساسیت پوست و یا انواع بیماری های خطرناک دیگر شود.

اساسا استحمام با آب تصفیه نشده به منزله استحمام با  مایعی زیست کش است. (این ماده ی زیست کش کلر است؛ همان ماده ای که عوامل بیماری زای مضر و باکتری های مفید موجود در بدن را می کشد). با این حال، حواستان باشد که افکار منفی و ادعاهای دروغین راجع به مضرات تماس و جذب کلر با پوست انسان زیاد است. در اینجا به بررسی اجمالی خطرات و اثرات منفی کلرتوسط  دانشمندان و محققان علوم پزشکی، تعریف ویتامین ث و اثر ضد آن و همچنین فواید فیلترهای سردوشی حمام حاوی ویتامین ث می پردازیم.

باکتری های خطرناک و بیماری زایی که در سر دوش حمام زندگی می کنند

احتمالا حتی نمیدانید هنگامی که شیر آب را باز کرده و کف زدن لیف تان را آغاز می کنید، از سردوشتان چه بیرون می آید.  اما طبق اظهارات نورمن پیس، استاد زیست شناسی دانشگاه کلرادو، حتی زمانی که به تنهایی دوش می گیرید، در حمام تنها نیستید؛ بلکه میلیون ها میکرو ارگانیسم و باکتری در سردوش بدون فیلتر انباشته شده و آماده اند تا به محضی که اهرم شیر را می کشید، بر سرتان ببارند. او تحقیقی انجام داد که در آن 50 سردوش از سراسر کشور را مورد آزمایش قرار داده بود تا دریابد که چه مقدار لایه ی چرکین چسبناک (که آن را زیست لایه می نامیدند) درون سردوش تشکیل شده و در آن لایه های چرکین دقیقا چه چیزهایی می خزیدند.

مطالعات وی نشان دادند که 60 درصد سردوش های تست شده حاوی باکتری و میکروارگانیسم بودند. شایع ترین شان اویوم میکوباکتریوم بود؛ پاتوژنی که می تواند موجب بیماری ریوی شود. نیویورک تایمز حتی گزارشاتی مبنی بر رشد باکتری های سرطان زا در سردوش حمام ارائه نموده است.

 به نظر می رسد که این تمام چیزی است که قبل از تصمیم گیری راجع به اینکه آیا دستگاه تصفیه ی سردوش لازم دارید یا خیر باید بدانید. اما مزایای نصب کردن چنین دستگاه تصفیه ای بسیار بیشتر از تجمع ماده لزج و چسنده در سردوش است.

چهره تان جوان تر به نظر می رسد و پولی هم پس انداز می کنید.

در مورد آرایش خانم ها، دلایل بسیار قانع کننده ای جهت تهیه ی دستگاه تصفیه آب سردوش وجود دارد. مشکلی که حتی با وجود مقادیر بسیار کم کلر در آب حمامتان به وجود می آید، این است که روی مو و پوستتان قرار می گیرد و موجب از بین رفتن رطوبت پوست و به هم خوردن تعادل باکتری های مفید و ضروری موجود در بدنتان می شود.

این موضوع می تواند به حساسیت و خشکی پوست بیانجامد. همچنین می تواند در به وجود آمدن علائم پیری زودرس مانند رنگ پریدگی و چین و چروک پوست نقش داشته باشد. دستگاه تصفیه سردوش، مواد شیمیایی را خنثی کرده و به پوست تان درخشش و لطافتی طبیعی می بخشد. که حتی در اولین بار استفاده از آن کاملا مشهود است. آیا از خارش و التهاب پوست پس از استحمام رنج می برید؟ یک دستگاه تصفیه سردوشی احتمالا مشکل تان را حل خواهد کرد.

تاثیر فیلتر تصفیه بر روی مو

در مورد موی تان هم همینطور است. کلر، چربی طبیعی مو را که عامل مرطوب سازی فولیکول های مو است، از بین برده و موجب خشکی و  وز شدن موها و خارش و پوسته پوسته شدن کف سر می شود. فیلتر های تصفیه ی سر دوشی، می توانند رطوبت و درخشش طبیعی موهای تان را به شما بازگردانده؛ وز شدن مو را برطرف کرده؛ و قابلیت ارتجاعی آن را افزایش بخشند. شما اولین کسی نخواهید بود که موهای براق و لطیف و جوان خود را مجددا به دست خواهید آورد. به علاوه، پولی هم پس انداز می کنید زیرا دیگر نیازی به هزینه برای خریدن نرم کننده های گران قیمت، روغن داغ درمانی، یا مراجعه به سالن های آرایش نخواهید داشت.

آب حاوی کلر، فرایند پیری را تسریع می نماید. بعضی از مطالعات انجام شده بر روی آب حاوی کلر، تاثیراتی مشابه با تاثیرات ناشی از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید را گزارش کرده اند. سازمان حفاظت از محیط زیست، این تاثیرات را در چند جمله ی کوتاه خلاصه می کند: «فراورده های جانبی کلر، فرایند تولید رادیکال های آزاد در بدن را آغاز می کند که موجب آسیب سلولی شده و به شدت سرطان زا هستند.»

 

خطرات کلری که هنگام دوش گرفتن تنفس می کنید :

کلر شیمیایی که به وسیله ی امکانات تصفیه آب به آب افزوده می شود، باکتری های بیماری زای موجود در آب را کاهش داده و در عوض، فراورده های جانبی اش، سلامت انسان را به خطر می اندازند. زمانی که کلر با مواد آلی موجود در آب واکنش نشان می دهد، فراورده های جانبی ضدعفونی کننده را تولید می کند که نام مستعار آن ها، تری هالومتان ( THM ) ها می باشد و کلروفرم سرطان زا یکی از آن هاست.

همچنین گفته اند زمانی که دوش می گیرید، منافذ پوست تان باز شده و موجب افزایش جذب پوستی مواد سمی مانند کلر و فراورده های جانبی اش می گردد. زمانی که در آب تصفیه نشده دوش می گیرید، احتمال اینکه کلر و کلرامین وارد بدن تان شود، بیشتر از زمانی است که همان آب تصفیه نشده را بنوشید.

خطرات بهداشتی ناشی از جذب کلر

«پوست، کلر را به خوبی جذب نمی کند. اما زمانی که افراد در معرض گاز کلر یا شوینده های حاوی کلر قرار گرفته، یا اینکه با آب یا روغن حاوی مقادیر زیاد کلر تماس پیدا کند، مقایر کمی از کلر می تواند از پوست عبور کند. گرچه مقادیر کمی از کلر می توانند از پوست عبور کنند، به سرعت از بدن حذف می شوند. کلر ممکن است موجب حساسیت یا سوزش پوست، به ویژه در مناطق مرطوب، گردد.»

به گزارش ساینس نیوز، محققان دریافتند که پس از یک دوش ده دقیقه ای، سطح کلروفرم موجود در ریه ی افراد مورد آزمایش، حدود 2.7 ppb افزایش یافته بود. معلوم شد که جذب پوستی کلر ناشی از باز شدن منافذ پوستی توسط آب گرم، به علاوه ی استنشاق ریوی کلر در طول یک دوش 10 دقیقه ای، بسیار بیشتر از مقدار کلری است که از طریق نوشیدن 8 لیوان از همان آب وارد بدن می شود.

همچنین، علاوه بر کلر و کلروفرم، مواد شیمیایی در هوا نیز وجود دارند که ممکن است به هنگام دوش گرفتن، توسط منافذ پوستی باز شده جذب شوند. عموما جذب پوستی و استنشاق مواد شیمیایی باعث می شود که این مواد مستقیما وارد پوست شده و به سرعت بدن تان را آلوده کرده و خسارات جبران ناپذیری به آن وارد می کنند.

گزارش ها در ارتباط با استحمام در آب حاوی کلر

گزارشی که سال 1992 در مجله ی امریکایی بهداشت عمومی تهیه شده بود، 15 تا 35 درصد از افزایشات انواع خاصی از سرطان را مربوط به افرادی می دانست که آب حاوی کلر مصرف می نمودند. این گزارش همچنین نشان می داد که اکثر این خطرات سلامتی، به علت استحمام در آب حاوی کلر بوده اند.

دیگر اینکه استحمام، بزرگترین منشأ رها کردن آلاینده های آب در هوای خانه است. هنگامی که دوش می گیرید، مواد شیمیایی موجود در آب بسیار سریع تر از خود آب تبخیر می شوند. این امر باعث تولید گازهای VOC می شود که غلظت مواد شیمیایی موجود در آن ها، بسیار بیشتر از خود آب است. گمان می رود که غلظت مواد شیمیایی در این گاز ها 10 تا 30 برابر بیش تراز غلظت آن ها در آب باشند.

گرچه گاهی اوقات نتایج آزمایش ها، نتیجه بخش نمی باشند، علائم کاملا واضح اند. کلر و فراورده های جانبی اش، مواد سرد و سختی هستند که هنگام دوش گرفتن به دو روش در تماس با آن ها قرار میگیرید: از طریق پوستی و از طریق تنفسی. بنا براین، یک دوش باکیفیت گرفتن، جدا از تاثیراتی که بر زیبایی پوست و موی تان می گذارد، به محافظت از درون بدنتان هم کمک می کند.

یک دستگاه تصفیه ی سردوشی، ممکن است کمک کند تا بیشتر احساس سلامتی کنید. آیا گاهی اوقات، پس از یک دوش آب گرم طولانی، نسبت به وقتی که وارد حمام شده بودید، احساس بدتری دارید؟ این موضوع ممکن است به علت جذب و استنشاق کلر باشد. قرار گرفتن در معرض کلر می تواند موجب خستگی جسمی، افسردگی روانی و کاهش عملکرد سیستم ایمنی شده و مبارزه با بیماری های عفونی و واکنش های آلرژیک را برای بدن تان سخت کند. یک دستگاه تصفیه کن دوش، شما را از شر آن بخارهای سنگین رها کرده، مقاومت سیستم ایمنی تان را افزایش داده و موجب تقویت ذهن تان شود. اخیرا، گمان می رود که حمام ها منشأ مهمی از تماس خانگی افراد با ترکیبات آلی فرّار (VOC ها) باشند.

تحقیقات در ارتباط با کلر موجود در آب و بیماری ها

تحقیقات نشان داده اند که استحمام می تواند موجب سرطان شود. تنفس کلر تبخیر شده به ریه ها آسیب می زند. مرکز کنترل بیماری ها تاکید می کند که افرادی که دوش آب گرم می گیرند، نسبت به افرادی که آب تصفیه نشده می نوشند، بیشتر در معرض کلر و فراورده های جانبی خطرناکش قرار دارند. علت این موضوع این است که زمانی که آب تصفیه نشده گرم می شود، کلر به گاز تبدیل شده و جذب پوست یا تنفس می شود.

تحقیقات متعددی نشان داده اند که رابطه ی میان آب حاوی کلر و سرطان، در واقع بیشتر به علت استحمام است تا نوشیدن آب حاوی کلر. این در حالی است که یک مطالعه ی میدانی قبلا رابطه ای میان سرطان و نوشیدن آب حاوی کلر پیدا کرده بود.

نشریات گوناگونی، از جمله کتاب های «دیگر هرگز از سرطان نهراسید: چگونه از سرطان معکوس پیشگیری کنیم) و (فریب بهداشت امریکا: حقیقت شگفت انگیزی درباره ی اینکه چگونه طب مدرن شما را بیمار می کند)، ذکر کرده اند که: «قرار گرفتن در معرض بخار کلر 100 بار مخرب تر از نوشیدن آب حاوی کلر است.»

طی 20 سال گذشته، دانشمندان آزمایشات و مطالعات گوناگونی در رابطه با اثرات تماس طولانی با کلر انجام داده اند. یکی از نمایندگان شورای کیفیت محیط زیست امریکا عنوان نموده است: «خطر ابتلا به سرطان در میان افرادی که آب حاوی کلر می نوشند، 93 درصد بیشتر از کسانی است که آب مصرفی شان حاوی کلر نیست.»

 دو مطالعه ی جداگانه، یکی در ماساچوست و یکی در کلرادو، هردو نشان می دهند که کلر و همچنین فراورده ی جانبی اش کلرامین، (که ترکیب کلر و آمونیاک است)، در آب موجود بوده و با افزایش مرگ و میر ناشی از سرطان مثانه، کلیه و مقعد در ارتباط بوده است. کلر و فراورده های جانبی اش به بدن تان صدمه می زند.

استحمام در آب حاوی کلر ممکن است برای زنان باردار خطرناک باشد.

برای زنان باردار، یک دستگاه تصفیه ی دوش، برای کاهش تماس با کلر الزامی است؛ زیرا کلر ممکن است نه تنها سلامت مادر، بلکه سلامت کودک متولد نشده را نیز به خطر بیندازد.

مطالعه ای که توسط یک تیم تحقیقاتی در انگلستان انجام شد، نشان داد که زنانی که آب تصفیه نشده ی حاوی کلر و کلرامین را می نوشند یا در آن استحمام می کنند، به هنگام بارداری با مشکلات زیادی از جمله سقط جنین، مرده زایی، وزن کم کودک متولد شده، زایمان زودرس و طیفی از نقایص مادر زادی اعم از آسیب عصبی تا نارسایی قلبی مواجه می شوند.

 با مطالعات محدود نمی توان نتیجه گیری واقعی کرد، به خصوص زمانی که هیچ مطالعه ای که به طور خاص به اثرات استحمام بر بارداری بپردازد، انجام نشده است. اما با در نظر گرفتن سایر مشکلات سلامتی، عاقلانه تر این است که رویه ی احتیاط پیش گرفته و بیشتر از خود محافظت کنیم تا بعدا دچار پشیمانی نشویم.

 فرایند رشد کودکان ممکن است به خطر بیفتد!

استحمام در آب شهری گرم تصفیه نشده می تواند اثرات خطرناکی بر رشد کودکان بگذارد. در بلژیک مطالعه ای برای یافتن پاسخ این سوال که آیا میان بچه های مدرسه ای که زمانی را صرف تنفس هوای یک استخر شنای سرپوشیده می کردند و ابتلا به عفونت ریه و آسم رابطه ای وجود دارد؟

کودکانی که مکررا در استخر بازی می کردند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به آسم کودکان بودند و در مواردی نیز، علائم بیماری شدید بودند. آن ها همچنین بافت مخاطی آسیب دیده تری داشتند. بافت مخاطی بافتی است که لایه ی بیرونی پوست را تشکیل می دهد و در داخل ریه ها هم قرار دارد. این مطالعه تصدیق می کند که نه تنها در استخر های عمومی، بکه در دوش ها و وان های خانگی نیز بخار کلر می تواند برای سیستم تنفسی بچه ها بسیار خطرناک باشد.

رطوبت موجود در حمام های حاوی کلر، علت آسم و حمله های آلرژیک

طبق گزارشات، افراد مبتلا به آسم و آلرژی، هنگامی که از تصفیه کن سر دوشی استفاده می کنند، به موجب جلوگیری ای که این دستگاه از نفوذ مواد محرّک به عمل می آورد، کمتر دچار حملات بیماری می شوند.  از بهار 1990 به بعد، شیوع عفونت سینوسی به مقدار قابل توجهی افزایش یافته است. تئوری ها نشان می دهند که این موضوع می تواند به علت افزایش آلودگی هوای داخل خانه و مصرف آنتی بیوتیک ها باشد. کلر به عنوان عامل ایجاد التهاب در مناطق سینوسی شناخته شده است.

تصفیه آب حمام با استفاده از ویتامین ث

فواید فیلتر تصفیه آب دوش استیبل الترون

جزئیات فیلتر تصفیه آب دوش استیبل الترون

ویتامینC یک روش شیمیایی جدید برای خنثی سازی کلر می باشد. دو شکل از ویتامین C ، اسید اسکوربیک و آسکوربات سدیم، در زدودن کلر از آب موثر می باشد که هر دو روشی سالم و بی خطر می باشد.

اسید اسکوربیک: یک گرم اسید اسکوربیک، 1 میلی گرم در لیتر کلر در هر 100 گالن آب را خنثی خواهد کرد. واکنش بسیار سریع (واکنش شیمیایی Tikkanen و همکاران 2001) اسید اسکوربیک با کلر در زیر نشان داده شده :

C5H5O5CH2OH + HOCL → C5H3O5CH2OH + HCl + H2O

اسید اسکوربیک + هیپوکلریک اسید → Dehydroascorbic + اسید هیدروکلریک + آب

ویتامین ث و فواید آن

اسیدآسکوربیک یا ویتامین ث یک ویتامین محلول در آب است که به وفور در میوه و سبزی های یافت می شود و نقش مهمی در تشکیل کلاژن و جذب آهن، متابولیسم اسیدفولیک و عملکرد صحیح گلبول های سفید ایفا می کند. این ویتامین به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی نقش مهمی در جلوگیری از پیری زودرس پوست و مقاومت بیشتر پوست در مقابل نورخورشید دارد و مصرف موضعی آن باعث روشن تر شدن پوست می شود. همچنین اخیرا کشف تاثیر شگفت آور ویتامین ث در خنثی سازی کلر نیز به فواید بیشمار آن افزوده است.

 چه عاملی نفوذ ویتامین ث به پوست را تسهیل می کند ؟

حلالیت ویتامین ث در آب موجب جذب سریع موضعی آن میشود اما مصرف از راه خوراکی باعث می شود مازاد آن در آب بدن حل شده و از طریق ادرار دفع شود . اگر چه مکمل ویتامین ث خوراکی به شکل کلی در جوانسازی پوست مفیدند ولی موجب افزایش غلظت موثر آن در پوست نمی شوند زیرا توسط سیستم های واکنشی بدن از بدن دفع می شوند .لذا بهترین و موثر ترین راه استفاده از فرم های موضعی از جمله دوش گرفتن با آب حاوی این ویتامین می باشد (دکتر عباس خیرخواه متخصص پوست و مو).

آیا دستگاه تصفیه آب سردوش حمام برای همه ضروری هستند؟

فیلتر شاور حمام امروزه برای استفاده تصفیه آب حمام بسیار رایج شده است. شرکت های تامین آب در کشور ما، برای ضدعفونی کردن آب شهری از کلرامین (کلر به اضافه ی آمونیاک) استفاده می کنند. این ماده موجب آزاد شدن بخار آمونیاک در هوا می شود و درنتیجه ضدعفونی کننده ی به مراتب خطرناک تری محسوب می شود. با این حال این نکته را در نظر داشته باشید که دستگاه تصفیه ی سردوشی که کلرامین را کاملا از آب بزداید وجود ندارد. دستگاه های تصفیه ای که کلر را می زدایند، لزوما موجب از بین رفتن کلرامین موجود در آب هم نمی شوند.

چگونه یک دستگاه تصفیه کن دوش را برگزینیم؟کدام دستگاه تصفیه ی حمام از همه بهتر است؟

امروزه، هزاران مارک و نوع متفاوت دستگاه های تصفیه ی دوش در بازار موجود است؛ اما بهترین هایشان از از کربن، ویتامین C یا سیستم های تصفیه ی کاهش حساب فاصله ی جنبشی بهره می گیرند. هر کدام از انواع دستگاه های تصفیه، مزایا و معایب خود را دارد، بنابراین بایستی بدانید چه چیزی را می خواهید از آب بزدایید تا در مورد اینکه کدام نوع بیشتر از همه پاسخ گوی نیازتان است تصمیم بگیرید.

فیلتر های ویتامین C ، از لحاظ تئوری بهترینند اما مشهور ترین گزینه نیستند. آن ها تا 99 درصد از کلر موجود در آب را می زدایند، در حالی که کارایی مابقی فیلتر ها از 20 تا 80 درصد است. فیلتر های ویتامین C ، همچنین اکثر کلرامین ها و رسوبات را نیز می زدایند. در این فیلتر لوله ای از جنس آسکوربیک اسید (ویتامین C خالص) استفاده می شود که با کلر و کلرامین ها واکنش داده و آن ها را خنثی می کند. اما تا حدی گران قیمت هستند.

بنابراین شرکت اشتیبل الترون با افتخار محصول جدید خود را با عنوان دستگاه تصفیه سردوش ویتامین ث با کیفیت قابل توجه، قیمت مناسب و نصب آسان در اختیار کسانی قرار خواهد که به مراقبت از پوست، مو و زیبایی خود اهمیت داده و در پی نتیجه ای چشمگیر بعد از استفاده می باشند.

مشخصات فیلتر تصفیه اب دوش حمام ویتامین ث Stiebel Eltron

– کاهش مقدار قابل توجهی کلر از آب دوش برای کیفیت بهتر آب
– کاهش حساسیت پوست و بدن ناشی از کلر و مضر آن از جمله ترکیبات (تری هالومتان (THM ها))
– محافظت پوست از اشعه ماورای بنفش
– بهبود detoxiication  و مناسب برای خستگی
– حاوی عطر گلهای فریزیا جهت کاهش استرس و افزایش انرژی
– کمک به پاکسازی و سفید شدن پوست و حذف جوش های سرسیاه و  کاهش کک مک

نتیجه گیری

دوش گرفتن معمولا تجربه ی خوشایندی است. دوش صبحگاهی می تواند کاملا از خواب آلودگی رهایتان کند و برای روزی که پیش رو دارید آماده تان کند، دوش شبانه هم می تواند شماری از مشکلاتتان را قبل از خواب با خود بشوید و ببرد.

با استفاده از دستگاه تصفیه ی سردوش ویتامین ث، سطح باکتری ها و مواد شیمیایی مضر موجود در آب تان به مقدار زیادی کاهش پیدا کرده و ریسک مبتلا شدن تان به حساسیت های پوستی یا بیماری های احتمالی نیز کمتر می شود.  تصفیه کن سر دوش Vita c ، پس از نصبی بسیار راحت و سریع، تمام رسوبات موجود در آب را تصفیه کرده و همچنین مقادیری ازمواد شیمیایی را کاهش داده و باعث می شود آب تمیز تر و برای بدن تان بی خطر باشد.

 برای اکثر مردم، دستگاه تصفیه ی سردوش، به قیمت و نگهداری های لازمش می ارزد. این دستگاه کمک می کند تا خود و خانواده تان را از جذب، تنفس و مصرف مواد شیمیایی خطرناک و پاتوژن ها محافظت کنید. این گفته حقیقت دارد که هیچ دستگاه تصفیه ای نمی تواند آب دوش یا وان تان را 100 درصد تصفیه کند، اما آن ها درصد قرار گرفتن تان در معرض هر چیز خطرناکی را کاهش داده و برای تان پوست و مویی لطیف به ارمغان آورده و بدن تان را در مقابل سرطان و سایر بیماری ها محافظت می کند.

«سه چیز وجود دارد که تمدن بشر را، حتی اگر قدرتمند تر از همیشه باشد، به پایان خواهد رساند… آب آلوده،هوای آلوده، و مواد غذایی آلوده.»

زند اوستا، کتاب مقدس پارسیان، 3000سال پیش از میلاد.